IT-support og IT-sikkerhed skal være professionelt

IT-support og IT-sikkerhed skal være professionelt

I og med at IT og driften af samme er så en vital del af moderne virksomhedsliv, er ordentlig og effektiv IT-support en efterhånden særdeles efterspurgt vare. IT-support kan både bruges til store og små ting – har du brug for lidt hjælp til din IT-sikkerhed, eller skal der installeres nye serverer?

Alligevel er der mange virksomheder, der er i tvivl om, hvad de kan tillade sig at kræve af IT-supporten. Af denne grund har vi her lavet en guide til, hvad du kan bruge netop din IT-support til, og hvordan du selv bør skaffe en aftale med et professionelt firma!

Installering og vedligeholdelse af enheder

En meget benyttet form for IT-support er til installering og vedligeholdelse af diverse enheder – eksempelvis servere. Har du ikke forstand på ord som Citrix, Zyxel, Site-2-Site og VPN kan IT-support redde dig fra mange triste timer i forhold til opsætningen af hardware og software.

Med IT-support i dag er det både muligt at modtage hjælp til software uden fysisk tilstedeværelse af en supporter, men er det nødvendigt til eksempelvis opsætning og installering af nye servere og netværk, kan IT-virksomheder i dag også stille med IT-supporterer overalt i landet med kort varsel.

IT-support til IT-sikkerhed

Det er dog i høj grad IT-sikkerhed, der primært har gavn af professionel IT-support. Er der problemer med sikkerheden i en virksomheds computere kan dette lynhurtigt vise sig som et økonomisk problem, hvilket dog er muligt at undgå med netop IT-support. Her er et udkast til et par af de ting, man kan få hjælp til med en supporter på besøg:

  • Dataredning. Er skaden sket, er det ikke nødvendigvis ude med virksomhedens data, hvis en supporter da kommer ud i ordentlig tid. IT-sikkerhed kan gøre nok så meget for, at man minimerer risikoen for nedbrud og sammensmeltninger, men sker det alligevel er det muligt med IT-support at redde slagen data.
  • Genopretning af systemer. Hvis en virus har lagt et system ned, kan en IT-supporter ofte på få timer isolere problemet, løse det og genoprette systemerne. Med ordentlig IT-sikkerhed i virksomheden er dette ikke et scenarie, I bør nå at opleve, men ingen kan naturligvis vide sig sikre.
  • Overordnet hjælp til IT-sikkerheden. Er jeres virksomhed i tvivl om, hvordan I bedst sikrer jeres data, hvordan I nemmest tager backup, hvad der skal gøres med hensyn til skanning af indgående mails og andre relevante spørgsmål for jeres IT-sikkerhed, kan I med IT-support få et professionelt svar på alle disse ting. Det er tilmed muligt i de fleste tilfælde at få et prisoverslag på en langtidsholdbar løsning, nu I er i gang alligevel!

IT-support kan købes på klippekort

Det eneste, der er sikkert med hensyn til IT-support er, at alle virksomheder har brug for det en gang imellem.

Af den grund er det godt at vide, at netop IT-support i dag er muligt at købe ved hjælp af klippekortsløsninger. Køber du og din virksomhed eksempelvis et klippekort på 20 timers IT-support, skal I blot gribe knoglen og ringe efter hjælp, hvorefter det helt automatisk faktureres med et klip i et allerede betalt klippekort. Dette gør det uendeligt nemt at benytte de mange fordele, det er muligt at opnå med IT-support i dag.

Opsætning af trådløse netværk, installering af hardware, rerouting, VPN-netværk, remote acces med Citrix, information og opsætning af fjernbackup, dataredning og meget mere – professionel IT-support (ofte som en gren af IT-sikkerhed) er ikke til at komme udenom, men ved hjælp af eksempelvis klippekortsløsninger er der heller ingen grund til at undgå det uundgåelige!

Omkring Forfatteren:

Jeg er vild med alt på nettet og følger med i det jeg kan nå. Og så sælger jeg ungernes brugte legetøj online